Takie cuda! cz.3: Ayahuasca

Attractorayahuascadream

Każda kultura na świecie zna jakieś substancje psychoaktywne, które pomagają osiągnąć odmienne stany świadomości i pozwalają dotknąć Absolutu lub odbyć podróż wgłąb Siebie. Indianie amazońscy od wieków piją AYAHUASKĘ, napar przygotowywany na bazie roślin występujących w dżungli. Działanie ayahuaski opiera się na dwóch silnych substancjach: DMT i iMAO, których połączenie daje bardzo silne halucynacje i wprowadza w stany transowe.

goddess-001aa

Ayahuaski nie można zażyć ot tak, bez przygotowania. Towarzyszy temu cała ceremonia, a do rytuału przypisanych jest dużo legend. Według pierwotnych wierzeń, człowiek, jako „dziecko Ziemi” jest zdolny połączyć się z Boginią Ziemią (Gają) w magicznym rytuale, przypominając sobie jednocześnie, że w nim także tkwi boski pierwiastek. Bogini Ayahuaska bywa utożsamiana z grecką Demeter, patronką urodzaju- obecnie, entuzjaści zażywania ayahuaski dopatrują się zbieżności imienia DeMeTer z nazwą substancji DMT- Coincidence? I don’t think so.

Ayahuasca pot 1_4

W języku quechua „ayahuaska” znaczy tyle, co „liana duszy” bądź „pnącze dusz”- tłumaczy to mniej więcej działanie substancji. Osoby, które ją zażywały, uważają, że pomimo osiąganych podczas narkotycznego stanu wizji podczas ceremoniału cały czas zachowywały pełną świadomość, co pozwalało im „zajrzeć w głąb siebie” i „odbyć podróż do wnętrza duszy”. Rytuał spożycia napoju przypomina nieco medytację. Zawsze obecny jest szaman, którego zadaniem jest przeprowadzić uczestników obrzędu przez wszystkie jego etapy i czuwać nad ich duchową wędrówką. Do spotkania z ayahuaską trzeba się odpowiednio przygotować: zaleca się ścisłą dietę (najwytrwalsi zaprzestają przyjmowania jakichkolwiek pokarmów na tydzień przed rytuałem) oraz powstrzymanie się od kontaktów seksualnych, aby w pełni oczyszczonym być przygotowanym na przyjęcie „molekuły boga”.

burning-ayahuasca

Jak wszystkie psychoaktywy, ayahuaska na każdego działa w nieco inny sposób. Dlatego chciałam przytoczyć kilka cytatów, żeby mniej więcej przybliżyć Wam (i sobie), jak to funkcjonuje:

„To było niesamowite otwarcie jakichś wrót czystej, nienazwanej energii.
Za chwilę ktoś masował moje stopy i czułem, jak ciało moje odpływa i wydłuża się w nieskończoność. Teraz wiem, że nastąpiło wielkie ostateczne oczyszczenie mojej zatrutej duszy…
Po tym przeżyciu pojawiły się wizje kolorowych, niesamowitych zwierząt. Tęczowe węże przenikały moje ciało, z którego zaczęły wylatywać niesamowite ptaki, plujące kolorami! Ciało i przestrzeń już nie istniały osobno. Byłem JEDNYM.”

„Aya zaprowadziła mnie najpierw do wnętrza mnie samej, pokazała kim jestem i co kocham.
Stałam się częścią natury, drzew, chmur, deszczu, mchów, kwiatów i zwierząt.
Na moment stałam się Nią.
Potem powiedziała, że to koniec wizji i poprosiła, żebym przytuliła się do Michała. – Przeżyłam najcudowniejsze duchowe zespolenie, o jakim można tylko śnić. Pełnię jedności kobiecej i męskiej energii, rozkosz i seksualność, która nie wymagała aktywności fizycznej, uniesienie i zaślubiny, o których marzyłam przez całe życie i o które prosiłam w intencji przed ceremonią.”

„Chwilo trwaj, dzięki ci Ayo, dzięki ci Boże, dzięki wszystkim i za wszystko. Kochałem wszystkich i wszystko. Kuźwa, jaki ja byłem piękny, cudowny, jak chciałem się tym dzielić. Dawać, brać. Amorek z wariatkowa w kaftanie bezpieczeństwa!
Nagle dobre chwile z mojego życia posypały się jak dojrzałe owoce z drzewa, którym się potrząśnie. Owoce pełne słodyczy, miłości, spełnienia.
Okazało się, że mam wszystko. Całe życie szukałem tego gdzieś w dalekich rejsach, w odlotach po paleniu, w marzeniach. A to jest tak blisko, we mnie. Moje wewnętrzne dziecko, mój kochany mały chłopczyk jest ze mną. Zdradziłem go, zgubiłem, schował się do najgłębszej kryjówki, ale teraz go znowu znalazłem, kocham go, opiekuję się nim. Raj na ziemi.”

<źródło: http://www.ayahuasca.net.pl/ayahuasca_relacje.html>

ayahuasca

W Polsce (jak i zresztą w całej Europie) ayahuaska jest nielegalna, ale coraz częściej można znaleźć do niej dostęp za pośrednictwem internetu.

A tu link do programu TV:

*** nie oceniam, nie propsuję, nie zachęcam- informuję.

Skomentuj

