W ludziach nadzieja :)

high five

 

Już moje erasmusowe doświadczenie pokazało, że w każdej sytuacji można się odnaleźć, jeśli tylko towarzyszą nam przyjazne dusze. Mogę przyznać bez kokieterii- lubię ludzi! Nawet jeśli często tracę wiarę w ogólnie pojętą ludzkość, to wychodzę z założenia, że człowiek jako taki jest dobry i dopóki nie postara się, żebym zmieniła zdanie, jestem nastawiona pozytywnie. Inna sprawa, że jak już się zrażę, to na całego i często bywam bardzo niemiła ;]

Nie przestaje mnie zadziwiać ludzka bezinteresowność. Owszem, też staram się pomagać w miarę możliwości i mam nadzieję, że udało mi się komuś ułatwić życie w taki czy inny sposób, ale ilość otrzymanej przeze mnie życzliwości jest porażająca i, jak dla mnie, zupełnie nieproporcjonalna!

Wiadomo, że Peru to drugi koniec świata. Dla mnie oznacza to kompletne oderwanie od korzeni i rzucenie się na głęboką wodę w niemal każdym aspekcie- tym bardziej mnie to przerażało, że miałam świadomość, że moi przyjaciele zostaną w Polsce. Dlaczego używam czasu przeszłego, mimo, że jeszcze nie wyjechałam? Bo już dostałam tyle pozytywnych sygnałów, że nawet jeśli tylko połowa z nich okaże się prawdą, to mam szanse na fantastyczny start w Limie!

Przed paroma dniami dostałam mail z PUCP (limeński Uniwersytet) z informacją, że został mi przydzielony „przyjaciel”, który ma mi pomóc odnaleźć się w uniwersyteckiej i limeńskiej rzeczywistości. Rozśmieszyło mnie, że mój, wirtualny jeszcze kompan ma na nazwisko Coca :)) napisałam do niego dosyć grzecznościową wiadomość- typowe pitupitu „hej, słyszałam, że będziesz moim kompanem, napisz coś o sobie, ja jestem Kasia…”, a dostałam długą, pełną entuzjazmu odpowiedź! Co więcej, wymieniliśmy już kilka maili i Saúl (bo tak ma na imię) obiecał mi, że na drugi dzień po przyjeździe weźmie mnie na wycieczkę po Limie, pozna mnie ze swoimi kolegami, pomoże w rejestracji na uczelni, a później, w miarę możliwości, będzie jeździł ze mną po okolicach Limy i pokazywał fajne miejsca!

Zresztą, już na etapie szukania mieszkania trafiłam na przesympatyczną Peruwiankę która, mimo, że w końcu nie zdecydowałam się u niej zamieszkać, wysłała mi kilka maili z praktycznymi informacjami, a także kontaktem do Polki, która mieszkała u niej dwa lata temu. Każdy mail był dłuuuugi, nieproporcjonalnie długi w porównaniu z moimi odpowiedziami, tym bardziej było mi miło:)

Córka właścicielki akademika (tam akademiki są prywatne) już zapowiedziała, że odbierze mnie z lotniska. To jest dla mnie akurat bardzo ważne, bo po pierwsze przylatuję o 22.30, a po drugie tyle się naczytałam o przylotniskowych taksówkach, że kamień spadł mi z serca kiedy przeczytałam, że nie będę musiała z nich korzystać.

No i jeszcze polski akcent, którego nie mogę pominąć! Muszę wspomnieć o Oli Kamińskiej, która od samego początku cierpliwie odpowiada na moje pytania, oraz o Paulinie Szydłowskiej, która jest teraz w Limie i z którą się tam spotkam🙂 obie dziewczyny są fantastyczne! Plus mały bonus- pojutrze spotykam się z tzw. „znajomą znajomego, który był znajomym….” której mąż jest Peruwiańczykiem i która też chętnie podzieli się kontaktami🙂

przyjaciele-535

Karma sprzyja? We’ll see🙂

One response to “W ludziach nadzieja :)

  1. Ojej, ale mi miło ^^❤

    A poza tym to super, że Twój compañero PUCP jest taki kontaktowy – ja z moim widziałam się chyba tylko raz, bo był zajęty pisaniem pracy magisterskiej i w ogóle nie miał dla mnie czasu:/ to był już taki "weteran" w programie compañeros, był liderem programu i znał tylu obcokrajowców, że nie był specjalnie zainteresowany kolejnymi kilkoma, których sobie sam przydzielił :/:/ także to mnie akurat rozczarowało.

    Ale w ogóle można spotkać naprawdę niesamowitych ludzi, nawet podróżując po kraju🙂 Po naczytaniu się o Peru, jedziesz tam z przekonaniem "o Boże, wszyscy chcą mnie okraść", a tu nagle okazuje się, że wcale nie, że większość jednak chce pomóc (no, w najgorszym razie zarobić na mnie;) ale to już inna bajka, związana z turystami z USA, Niemiec i Francji, których wszędzie pełno:P)

    Lada dzień pewnie wyruszasz, więc powodzenia!🙂 na pewno będzie super

Skomentuj

