Bądź gotowy dziś do drogi…

DSCN7917

 

Święta, Święta i po Świętach. W tym roku moje Boże Narodzenie nie było obfite w atrakcje, spędziłam je bardzo po peruwiańsku – kolację Wigilijną zjadłam w towarzystwie rodziny, od której wynajmujemy dom, natomiast całą środę poświęciłam na słodkie lenistwo i nieróbstwo. Pisałam już wcześniej o tym, jak wyglądają Święta w Peru, o tym, że są one kolażem zwyczajów pochodzących z różnych stron świata i że taka forma ich obchodzenia nie do końca mnie przekonuje. Ale z drugiej strony muszę przyznać, że tegoroczną Wigilię będę wspominać bardzo pozytywnie, bo zjadłam dużo dobrych rzeczy (w tym tego nieszczęsnego indyka, który zresztą był bardzo dobry) i miło porozmawiałam z właścicielką domu i jej rodziną. Nie byłabym sobą, gdybym czegoś nie przygotowała: w ostatniej chwili zrobiłam cynamonową drożdżówkę, która – nie chwaląc się – wyszła całkiem fantastycznie😉

DSCN7868

Nie wspominałam chyba o jeszcze jednym wigilijnym zwyczaju: dokładnie o północy (kłamstwo, co bardziej gorliwi zaczynają już o 23.30) niebo rozbłyska tysiącami fajerwerków i zewsząd dobiegają wybuchy petard. Jak usłyszałam, to wstęp do Sylwestra i od 25 aż do 31 grudnia dźwięk petard i blask fajerwerków to nieodłączny element nocnego krajobrazu. Kiedy tylko odpalane są pierwsze sztuczne ognie, całe rodziny wychodzą przed dom, by podziwiać pokaz. Naprawdę, czułam się jak w Sylwestra! Ale to może dobrze, bo Nowy Rok powitam w miejscu, gdzie raczej nie spodziewam się takich atrakcji.

Tak, moi drodzy: jutro wyjeżdżam! I to nie byle gdzie, bo w sam środek amazońskiej dżungli. Mam zamiar maksymalnie skorzystać z tego wyjazdu i zrobić milion zdjęć, tak, by móc Was nimi raczyć po powrocie. Obiecuję zebrać dużo materiału do nowych wpisów, pomysłów nie brakuje, więc może tylko uchylę rąbka tajemnicy i powiem, że w Amazonii przysmakiem są larwy „suri”😉

W każdym razie, wracam około 6 stycznia, trzymajcie za mnie kciuki, jeśli po tym czasie się nie odezwę, możecie być pewni, że znajdziecie mnie gdzieś w dżungli w towarzystwie leniwców😉

Skomentuj

